Yasa değişiyor: Konut ve arsa satışında vergiler artacak
Rusya'da 1 Ocak 2027'den itibaren gayrimenkul satışından elde edilen gelirlerin maaş ve diğer düzenli gelirlerle birlikte vergilendirilmesi planlanıyor. Rusya Maliye Bakanlığı'nın hazırladığı vergi düzenlemesine göre gayrimenkul satış gelirleri de toplam yıllık gelire dahil edilecek ve yüzde 13 ila 22 arasında değişen kademeli gelir vergisi tarifesine tabi olacak. Böylece gayrimenkul satışında mevcut yüzde 13-15'lik ayrı vergi uygulaması sona erecek.
Yeni sistemde yıllık toplam gelir 2,4 milyon rubleye kadar olanlar yüzde 13, 2,4-5 milyon ruble arasındakiler yüzde 15, 5-20 milyon ruble arasındakiler yüzde 18, 20-50 milyon ruble arasındakiler yüzde 20, 50 milyon rubleyi aşan gelirler ise yüzde 22 oranında vergilendirilecek.
Uzmanlara göre, özellikle büyük kentlerdeki yüksek konut fiyatları dikkate alındığında, gayrimenkul satan çoğu kişinin yüzde 13'lük en düşük vergi diliminde kalması zor olacak.
Kommersant'a konuşan Five Stones Consulting vergi uygulamaları Başkanı Yekaterina Boldinova, yıllık maaşı 1,5 milyon ruble olan bir kişinin toplam geliri 2,4 milyon ruble sınırını aşmamak için sattığı gayrimenkulden elde ettiği gelirin yaklaşık 900 bin rubleyi geçmemesi gerektiğini belirtti. Böylece konut satışından elde edilen gelir, diğer kazançlarla birlikte değerlendirilerek daha yüksek vergi dilimine girilmesine yol açabilecek.
Miras veya bağış yoluyla edinilen konut, ev ya da arsa için ise bağışlayan ile bağışı alan kişinin yakın akraba olması halinde gelir vergisi muafiyeti uygulanıyor. Daha önce satın alınmış konut, ev veya arsa için asgari elde tutma süresi beş yıl, tek konut, miras veya bağış yoluyla edinilen gayrimenkuller için ise üç yıl olarak kalacak. Gayrimenkul bu süreden önce satılırsa vergi, alış ve satış fiyatları arasındaki fark üzerinden hesaplanacak.
5.10.2026

Реклама