Türkiye-Rusya haber sitesi
Türkiye-Rusya haber sitesi
Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam
GÜNDEM

Rus oligarklar, "Putin'in Adamları" kitabının yayıncısını mahkemeye verdi

Rusya’dan bazı oligarklar ve petrol devi Rosneft, “Putin’in Adamları” adlı kitapta kendilerine yönelik asılsız iddialar yer aldığı gerekçesiyle Londra’da HarperCollins adlı yayınevine dava açtı.

The Financial Times gazetesi Moskova muhabiri Catherine Belton’ın yazdığı Putin’in Adamları (Putin’s People) adlı kitapta, Putin’in oligarklarla olan ilişkilerine dair iddialar yer alıyor.

Alfa-Group’un ortağı Mihail Fridman, Alfa-Group yönetim kurulu başkanı Pyotr Aven ve iş insanı Şalva Çigirinskiy, kitapta kendlerine iftira atıldığını ileri sürerek, Londra’da kitabın basıldığı yayınevini mahkemeye verdi.

Rus medyasında yer alan habere göre, HarperCollins yayınevinden yapılan açıklamada, “Bu çığır açan kitabı ve kamu yararına önemli konularda söz söyleme hakkını kararlılıkla savunacağız” denildi.

Ünlü oligark Roman Abramoviç geçen mart ayında HarperCollins’a bu konuda dava açan ilk isim oldu. 

Kitapta yanlış ve karalayıcı ifadeler bulunduğunu öne süren Abramoviç, Putin’in 2003’te İngiliz futbol kulübü Chelsea’yı satın alma talimatı verdiği yönündeki iddiasından dolayı yayınevini mahkemeye verdi.

Putin’in Adamları adlı kitapta, Putin’e yakın eski KGB subaylarının ülkenin kilit şirketlerini ve kamu kuruluşlarını “ele geçirdikleri” iddiası yer alıyor. 

3.5.2021

Paylaş
İLGİLİ HABERLER
Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam Türkrus reklam
ANKET
Sorumuz Rusya'da yaşayanlara: Aşı yaptırdınız mı?



©Copyright Turkrus.com - All Rights Reserved
Türkiye-Rusya haber sitesi Türkiye-Rusya haber sitesi Türkiye-Rusya haber sitesi